Ook al
leven we in een technologische maatschappij, techniek is niet echt aan mij
besteed. Als ik een probleem heb met mijn PC, roep ik mijn broer. Als er iets
niet werkt aan de TV, roep ik broer. Met andere woorden is mijn technische
achtergrond vrij beperkt. Mijn broer daarentegen heeft deze achtergrond wel. Hij
zit in het laatste jaar BSO en af en toe vindt hij zich dom omdat hij in het
BSO zit.
In het
secundair onderwijs heb ik af en toe elektriciteit gehad maar zeker niet goed. Wat
ik wel heb is de techniek van het koken. Deze techniek even uitgesloten, staat
mijn niveau van techniek op een laag pitje. Bij deze heb ik dan veel bijgeleerd
uit deze les.
Wat volledig
nieuw is, zijn de rare schema over invalshoeken en het technisch proces. Toch zien
deze er makkelijk hanteerbaar uit. Zo weet je waar je meer aandacht aan moet
besteden en waar je sneller mag overgaan. Dit kan zeker makkelijk zijn in
stagelessen maar ook voor het groepswerk. Ik vind deze opdracht zeker
interessant omdat je hier breder moet gaan kijken dan één thema. Techniek is
zeer breed maar door verder te kijken kan je tegelijkertijd breder gaan zoeken
en juist specifiëren.
Techniek zit
niet in mijn vingers, dus ik hoop zeker dat ik hier nog veel over ga leren. Nu kan ik al op leerschool bij mijn toch slimme broer uit het BSO.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten